Відповідно до Закону України «Про освіту» педагогічні працівники підлягають атестації, за результатами якої визначається відповідність їх займаній посаді, рівень кваліфікації, встановлюється кваліфікаційна категорія, присвоюється педагогічне звання.
Атестація – це комплексна оцінка професійної діяльності вихователя, визначення його відповідності займаній посаді, рівню кваліфікації.
Атестація педагогічних працівників – одне з найважливіших і складних управлінських та методичних питань. Атестація педагогічних працівників може виконати покладену на неї функцію, лише за умови, включення її в систему управлінської діяльності та такої її організації, що забезпечує розвиток творчої ініціативи, підвищення рівня професійної майстерності та якості педагогічної праці.
Атестація є суттєвим моментом як у діяльності керівника закладу освіти, всього педагогічного колективу, так і кожного педагогічного працівника, який прагне до самовдосконалення, самоствердження, до більш високого посадового статусу. Тому атестацію слід розглядати як складову частину педагогічної та управлінської діяльності закладу освіти, яка здійснюється протягом усього навчального року.
Практичне проведення атестації педагогічних працівників в освітньому закладі ставить безліч запитань, більшість із яких урегульовано діючим Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України.
Порядок і терміни організації атестації мають відповідати наступній схемі:
Основні умови, на які слід звернути увагу :
Так само це стосується і їхнього обов`язку проходити підвищення
кваліфікації в повному обсязі.
Для осіб, які раніше не атестувалися позачергова атестація допускається за умови роботи в даному закладі не менше двох років.
Завідувач навчально-виховного закладу очолює атестаційну комісію за посадою. Для контролю за результатами її діяльності, зокрема своєчасним виконанням атестаційних дій, щороку слід перевіряти наявність і якість складання таких обов”язкових документів, передбачених чинним Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України:
Наказ по ДНЗ “Про створення атестаційної комісії у 200_ — 200_ н.р.” Видається до 20 вересня поточного року.
Атестаційна комісія створюється в складі: голови (керівника навчального закладу, органу управління освітою), його заступника, секретаря, членів комісії (до складу атестаційної комісії включаються керівники і найбільш кваліфіковані та авторитетні педагогічні працівники.
Наступним етапом є збір заяв від педагогічних працівників (до 10 жовтня щорічно).
Згідно з Типовим положенням один раз на 5 років кожен педагогічний працівник підлягає проходженню атестації. Педагогічні працівники подають заяву на чергову атестацію.
ЗРАЗОК ЗАЯВИ
Голові атестаційної комісії
(назва закладу)
П. І. Б.
посада педагогічного працівника,
який бажає атестуватися
П. І. Б. (повністю)
Заява
Прошу атестувати мене в 2021_ — 2022_ навчальному році у черговому порядку на підтвердження кваліфікаційної категорії “Спеціаліст II категорії «. Попередньо був атестований «___» ___________ 2016_ р.
Результати попередньої атестації: __________________________________
__________________________________________________________________
_________________________________________________________________.
Підвищення кваліфікації пройшов (назвати заклад, напрямок, дату підвищення кваліфікації).
Копія документа про підвищення кваліфікації, завірена печаткою і підписом керівника закладу, додається.
Дата (підпис).
Керуючись правом на позачергову атестацію, педагогічний працівник подає відповідну заяву
ЗРАЗОК ЗАЯВИ
Голові атестаційної комісії
(назва закладу)
П. І. Б.
посада педагогічного працівника,
який бажає атестуватися
П. І. Б. (повністю)
Заява
Прошу атестувати мене в 2021_ — 2022_ навчальному році у позачерговому порядку на встановлення кваліфікаційної категорії “Спеціаліст вищої категорії.
Попередньо був атестований «___» ___________ 2016_ р. Результати попередньої атестації: _____________________________________________
_________________________________________________________________ .
Підвищення кваліфікації пройшов (назвати заклад, напрямок, дату підвищення кваліфікації).
Копія документа про підвищення кваліфікації, завірена печаткою і підписом керівника закладу, додається.
Дата (підпис)
Атестаційна комісія повинна звернути увагу педагогічних працівників, що згідно п. 3.3 Типового положення про атестацію педагогічних працівників України позачергова атестація проводиться не раніше як через рік з дня видання керівником освітнього закладу відповідного наказу за підсумками атестації після попередньої атестації (два навчальних роки поспіль атестацію проходити не можна).
Звертаємо увагу, що позачергове підтвердження кваліфікаційних категорій, педагогічних звань, тарифних розрядів не передбачається Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників.
Скориставшись правом на відмову від проходження чергової атестації, педагогічний працівник подає заяву:
ЗРАЗОК ЗАЯВИ
Голові атестаційної комісії
(назва закладу)
П. І. Б.
Посада педагогічного працівника,
який не бажає атестуватися
П. І. Б. (повністю)
Заява
Прошу прийняти мою відмову від проходження чергової атестації.
Попередньо був атестований «___» ___________ 2016_ р.
Результати попередньої атестації: __________________________________
_________________________________________________________________ .
З п. 3.2 Типового положення про атестацію педагогічних працівників України щодо зниження кваліфікаційної категорії на один ступінь ознайомлений.
Дата (підпис).
Причину відмови на проходження чергової атестації педагогічний працівник може не зазначати на відміну від заяви, в якій він може просити продовжити на рік рішення попередньої атестаційної комісії. В цьому випадку працівник повинен представити необхідні документи, адміністрація навчального закладу порушує відповідне клопотання перед атестаційною комісією вищого рівня, і лише атестаційна комісія органу управління освітою вирішує дане питання.
Розгляд заяв і затвердження графіка атестації (до 20 жовтня щорічно).
Заяви, які були подані педагогічними працівниками, підлягають розгляду на предмет відповідності бажань педагогічних працівників пройти атестацію і нормативно-правових вимог. Розгляд заяв педагогічних працівників відбувається на засіданні атестаційної комісії закладу і оформляється відповідним протоколом. У протоколі засідань атестаційної комісії має бути відображено розгляд кожної заяви окремо.
Протоколи засідань атестаційної комісії ведуться і оформляються відповідно до вимог щодо цього виду документа.
Існують кілька питань, які є обов’язковими для розгляду атестаційною комісією:
Наказ по ДНЗ “Про атестацію педагогічних працівників у 200_ — 200_ н.р.”. Цей наказ має бути видано до 20 жовтня поточного року.
Оформлення атестаційних листів
Атестаційні листи оформляються до 20 березня поточного року у двох примірниках на одному аркуші з двох боків. У атестаційних листах не допускаються граматичні і фактичні помилки, скорочення назв, термінів, слів тощо. У графі 8 атестаційного листа вказувати державні нагороди, звання та відомчі заохочувальні відзнаки, які має працівник і рік їх видачі. Звернути увагу на те, що нагородження відзнакою наступного ступеня можливе не раніше, ніж через два роки після нагородження відзнакою попереднього ступеня.
Керівник установи повинен не пізніше тижневого терміну один примірник атестаційного листа вручити атестованому, а на іншому примірнику зазначається: «Розписка. Другий примірник атестаційного листа не пізніше тижневого терміну від дня атестації одержав. Дата, підпис, прізвище та ініціали атестованого працівника».
Завірені копії кваліфікаційних посвідчень педагогічних працівників, чинних упродовж п”яти років від дня видачі, додаються до атестаційного листа, який залишається в особовій справі.
Підготовка документів за підсумками засідання атестаційної комісії.
Протоколи засідань атестаційної комісії нумеруються впродовж календарного року, завіряються підписами голови і секретаря атестаційної комісії. У протоколах зазначаються результати таємного голосування.
Протоколи засідань атестаційної комісії ведуться і оформляються відповідно до вимог щодо цього виду документа. Для зручності користування протокольні записи пропонується вести за такою формою:
За результатами атестації педагогічних працівників видається наказ, який у тижневий термін доводиться до відома атестованого та подається до бухгалтерії для нарахування педагогічному працівникові заробітної плати згідно із результатами атестації з дня прийняття рішення атестаційної комісії (п.9.1 Типового положення про атестацію педагогічних працівників України).
Підготовка наказу за результатами атестації та необхідних документів в атестаційну комісію вищого рівня. Наказом на підставі рішення атестаційної комісії навчально-виховного закладу, оформленого протоколом, установлюються тарифні розряди, кваліфікаційні категорії (“спеціаліст”, “спеціаліст ІІ категорії”, “спеціаліст І категорії”) від дня прийняття кожного відповідного рішення.
Усі зазначені документи зберігаються в навчально-виховному закладі і можуть бути передані атестаційним комісіям вищого рівня на їхню вимогу впродовж усього періоду чинності рішень атестаційної комісії закладу освіти.
Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Країна дитинства»
НАКАЗ
12 вересня 2021 року № 1
Про створення атестаційної комісії
по дошкільному навчальному закладу
Відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 року № 930 (зі змінами,внесеними згідно з наказом МОН,від 08.08.2013 №1135), для організації та проведення атестації педагогічних працівників дошкільного навчального закладу,з метою стимулювання якісної педагогічної діяльності колективу закладу, розвитку творчих можливостей, ініціативи кожного педагога, професійного зросту та забезпечення об’єктивної оцінки роботи педагогічних працівників
НАКАЗУЮ:
1.Створити в дошкільному навчальному закладі атестаційну комісію в такому складі :
Голова атестаційної комісії :Фенюк Л.М., директор ЗДО;
Заступник голови атестаційної комісії: Голець Т.О,вихователь-методист;
Секретар атестаційної комісії: Колбасинська О.С, вихователь;
Члени комісії :
Цахло В.В.,вихователь
Мельниченко Л.М.,вихователь
Корнійко О.Л, вчитель логопед
1.Розпроділити функціональні обов `язки між членами атестаційної комісії.
2.Атестаційній комісії в своїй роботі керуватись Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників,затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 року (зі змінами).
3.Заступнику голови атестаційної комісії Голець Т.О:
3.1. До 10 жовтня 2020 року підготувати списки педагогічних працівників, які будуть атестуватись в 2020/2021 навчальному році, відповідно перспективного плану проходження атестації та річного плану роботи ЗДО;
4.2. До 20 жовтня 2020 року подати списки педагогічних працівників, які будуть атестуватись в 2020/2021 навчальному році.
5.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор ЗДО «Країна дитинства» Людмила ФЕНЮК
З наказом ознайомлені:
12.09.2020р. Т.О.Голець
12.09.2020 р. О.С.Колбасинська
12.09.2020 р. В.В.Цахло
12.09.2016 р. Л.М.Мельниченко
12.09.2020 р. О.Л.Корнійко
Основні державні документи,
які регламентують діяльність дошкільного закладу
1.1.Конституція України (Розділ ІІ, ст.. 52,53)
1.2.Конвенція про права дитини (Преамбула . Частина І, ст..1,2,6,8,12-19,28-39)
1.3.Закон України «Про охорону дитинства»
1.4.Закон України «Про освіту»
1.5.Закон України «Про дошкільну освіту»
1.6.Закон України « Про мови»
1.7.Державна цільова соціальна програма розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року
2.1. Положення «Про дошкільний навчальний заклад»
2.2. Наказ МОН України «Про затвердження примірного статуту дошкільного навчального закладу»
2.3. Інструкція «Про ділову документацію в дошкільних закладах»
2.4. Положення про інноваційну діяльність дошкільних навчальних закладів
2.5. Базовий компонент дошкільної освіти
2.6. Типове положення про атестацію педагогічних працівників( 2010р.)
2.7. Статут дошкілля
3.1. Програма розвитку дітей старшого віку «Впевнений старт».
3.2. Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років « Дитина».
Документи, які забезпечують організацію харчування в ДНЗ відповідно чинного законодавства:
Perelik aktiv Перелік нормативних актів про організацію харчування
Dobova potreba Добова потреба дітей в основних речовинах
Dlia pom.vyhovatelia Пам’ятка для помічника вихователя
Dlia vykhovateliv Пам’ятка для вихователя
Корисна інформація для якісної організації методичної роботи в ДНЗ:
Базовий компонент дошкільної освіти
Організована ігрова діяльність
Osvita Про здобуття дошкільної освіти
Консультації:
Multfilmy Використання мультфільмів як засобу розвитку зв’язного мовлення
Екологічне виховання дітей дошкільного віку
Formuvannia Формування культури здоров’я дитини в сім’ї
Porady Поради із виховання для батька
Knygy Діти і книги
Strategiia Принципи і стратегія сучасного сімейного виховання
kons-dlja_batkiv Батьки — приклад для дітей
Методична робота в ДНЗ- це цілісна, заснована на досягненнях науки й педагогічного досвіду, на конкретному аналізі навчально-виховного процесу, система взаємозалежних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вихователя (включаючи заходи щодо керування професійною самоосвітою, самовихованням, самовдосконаленням педагогів), на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу ДНЗ в цілому, а в остаточному результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнень оптимального рівня виховання й розвитку конкретних дітей.
Адміністрацією та педагогічним колективом ДНЗ створені належні умови для всебічного повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей в дошкільному закладі.
Оформлення групових приміщень, кабінетів, музично-спортивної зали є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам.
Змістовне та естетичне оформлення групових приміщень, спальних кімнат, роздягалень кожної вікової групи.
При організації та облаштуванні розвивального простору у групових приміщеннях врахована його величезна значимість для становлення особистості. Для забезпечення потреби дітей гнучко, варіативно використовувати простір, почуватися володарями ігор та іграшок, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові, куточки самостійної художньої діяльності, книги природи, розвиваючих ігор, національні, тощо. Тематичні куточки оформлено й наповнено матеріалами, посібниками та іграшками так, щоб підказати дітям вид діяльності та способи дій, а у відповідних ігрових зонах – сюжет гри та способів його реалізації. При цьому враховано вимоги відповідності предметно-розвивального середовища віковим особливостям вихованців, що дозволяє задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити розвивально-пізнавальний процес диференційованим. Облаштування простору кожної групової кімнати дає можливість вихованцям діяти як невеличкими підгрупами, так й індивідуально. У кожній віковій групі обладнано методичні шафи , де накопичено і систематизовано весь дидактичний, наочний матеріал для організації пізнавально-розвивальної діяльності з дітьми відповідного дошкільного віку.
Осередком здійснення пізнавально-розвивальної діяльності та роботи з педагогічними кадрами в дошкільному закладі є методичний кабінет.
Матеріали, зібрані в методичному кабінеті, систематизовані та розташовані для зручного використання, що відображено у каталозі методичного кабінету.
Для реалізації одної з основних функцій роботи методичного кабінету – забезпечення комплексного творчого процесу, під час якого здійснюється практичне навчання педагогічних працівників, оволодіння ними ефективними формами і методами роботи з дітьми, створено каталоги: дитячої художньої літератури, методичної літератури, дидактичних ігор, періодичних видань, книгу обліку іграшок та посібників, книгу отримання та видачі посібників, окремо створено картотеку демонстраційних картин.
У методичному кабінеті зібрано матеріали з досвіду роботи вихователів, муз. керівників. Це інформації, доповіді, підготовлені вихователями для виступів на педрадах, проведення тематичних днів, , методичні рекомендації, матеріали діагностичного обстеження рівнів засвоєння дітьми програми для здійснення індивідуально та диференційованого підходу до кожного вихованця, конспекти занять, сценарії свят, кращі дитячі роботи.
У методичному кабінеті регулярно організуються тематичні виставки ,
матеріали яких ефективно використовуються педагогами під час навчально-виховного процесу.
Велика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно — орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі ідеї викладені у Концепції розвитку дошкільного навчального закладу 2011-2016 н.р., обговорюються на педагогічних радах, під час індивідуальних і групових консультацій, на їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів. Відповідна увага приділяється психологічному аспекту реалізації гуманістичного підходу до розвитку вихованців . Що відображається у тематиці запланованих методичних заходів на навчальний рік: педагогічних радах , семінарах , методичних об»єднаннях , консультаціях , колективних переглядах .
Методична робота в дошкільному закладі відповідає структурі методичної роботи з педагогічними кадрами.В роботі з педколективом впроваджуються масові (педради, семінари, методоб’єднання), групові (семінари-практикуми, творчі групи) та індивідуальні (самоосвіта, курсова перепідготовка) форми методичної роботи.
В дошкільному закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів.
Адміністрація дошкільного закладу здійснює планування на п’ять років курсової перепідготовки педагогів. Практикуються звіти вихователів про проходження курсової перепідготовки на методгодинах.
Належна увага приділяється роботі з молодими вихователями. У дошкільному закладі працюють 4 молодих спеціалістів. За кожним з молодих вихователів закріплено досвідченого педагога-наставника.
Однією з масових форм методичної роботи в закладі є організація виставок. Це виставки дитячої творчості, спільних робіт дітей з батьками .Організація методичної роботи з педагогічними кадрами носить діагностично-прогностичний характер, базується на глибокому аналізі роботи при проведенні навчально-виховного процесу. Діагностування педагогів проводиться систематично за допомогою анкет та діагностичних карт. Цьому питанню постійно приділяється велика увага, що дозволяє вчасно коректувати і надавати методичну допомогу у розв’язанні проблемних завдань і визначенні її форм.
МЕТОДИЧНА СЛУЖБА виконує разом з адміністрацією і педагогічним колективом за їхнім запитом наступні функції:
— забезпечення професійною інформацією
— організація методичної й науково-дослідницької роботи ДНЗ
— підтримка експериментальної роботи педагогів в ДНЗ
— діагностика й аналіз навчально-виховного процесу
— організація індивідуального консультування й професійної підтримки
— допомога педагогам в підготовці до атестації
— організація підвищення кваліфікації
— допомога щодо підвищення якості освітнього процесу
— виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду
— участь і організація семінарів, конференцій, мастер-класів, педагогічних годин, педагогічних тренінгів
— допомога, участь у розробці навчальних планів
— методична допомога в проведенні відкритих заходів, допомога у проведенні професійних конкурсів.
ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ СЛУЖБИ ДНЗ:
— підвищення рівня володіння педагогічними знаннями
— вивчення й використання у своїй професійній діяльності сучасних педагогічних технологій, методик, прийомів і способів успішного навчання й виховання
— мотивація педагогів до інтересу, потреби у формуванні й удосконаленні вміння займатися творчою педагогічною діяльністю
— підвищення рівня педагогічної майстерності, у тому числі і педагогічної гнучкості
— створення умов і сприяння щодо потреби у самоосвіті
ФОРМИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
Зміст методичної роботи реалізується у різних формах:
МАСОВІ- педради, педагогічні читання, науково-практичні конференції, семінари, виставки, консультації
ГРУПОВІ- методичні об*єднання, школи передового досвіду. школи молодого вихователя, наставництво, ініціативні групи
ІНДИВІДУАЛЬНІ- самоосвіта,докурсові і післякурсові завдання, стажування, творчі групи.
Постійно використовуються традиційні інтерактивні форми методичної роботи такі як: диспути, методичні мости, проблемні столи. дискусії. мозкові атаки (штурм) тощо.
«Відвідування дитиною дошкільного закладу не звільняє сім’ю від обов’язку виховувати і розвивати її в родинному колі»(стаття 7, пункт 3 «Закону про дошкільну освіту та виховання»)
Ми разом з Вами зацікавлені в тому, щоб відвідування дитиною дитячого садка було комфортним і корисним
Тому просимо Вас дотримуватися наступних правил:
Відповідно до пункту 39 Положення про дошкільний навчальний заклад працівники дошкільного навчального закладу несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров’я вихованців.
Відповідальність за збереження матеріальних цінностей, які не стосуються навчально-виховного процесу (прикрас, мобільних телефонів, санчат, візків, іграшок і т.д.) заклад не несе.
Не рекомендуємо давати дітям з собою цінні, коштовні іграшки, а також одягати дітям прикраси із золота та срібла.
Нагадаємо, що прикраси можуть стати причиною нещасного випадку, травмування дитини (діти ковтають дрібні сережки, хрестики, передавлюють шию ланцюжками), тому подумайте, чи варта така краса життя і здоров’я дітей.
На святкові заходи до музичної зали приходьте вчасно.
Верхній одяг і взуття залишайте в групі. До музичної зали дозволяється заходити лише у змінному взутті.
Обов’язково вимикайте мобільні телефони.
Не розмовляйте під час свята, все обговорити можна по його закінченню.
Свята і розваги проводяться для дітей! Тому, з метою збереження психічного здоров’я дітей і ефективного проведення заходів, рекомендуємо:
— не приводити на свято глядачів-дітей (малюків, школярів),
— обмежити кількість присутніх на святі (по 2 особи від родини),
— не відволікати дітей зауваженнями чи коментарями.
Міністерство освіти і науки України http://www.mon.gov.ua
Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації http://www.kyiv-oblosvita.gov.ua
Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів www.kristti.com.ua
Освітній портал «Педагогічна преса» http://pedpresa.com
http://osvita.org.ua Освітній портал
http://www.nosiki.cv.ua/— Матеріали для раннього розвитку дітей, музичні альбоми дитячих гуртів, та виконавців, мінуси, ноти , музичні сценарії до дитячих свят та ранків, матеріали для розвитку творчих здібностей, кліпи з мультиків (пісеньки), обрати ігри та відеоматеріали, багато книжок, журналів для дітей , казки від сучасних письменників, загадки та віршики на різні теми (також англійською).
Сайт для малят та їх батьків http://maluk.in.ua
Весела абетка — на сайті розміщено різноманітні українські казки, приказки, скоромовки, загадки, лічилки, ігри для малят та ін. http://abetka.ukrlife.org
Монтессорі-освіта http://ukr-montessori.com.ua/center.php?lang=ua
Сайт для вихователів http://volodumurivna.at.ua
Острів знань http://ostriv.in.ua
Веб-сайт „Світ дитини” http://www.abetka-logopedka.org
Веб-сайт „Країна міркувань” http://www.mysl.lviv.ua
Українська казка http://kazky.org.ua/zbirky/knihovna
Казки для дітей (відео) http://psihol.jimdo.com/казки-для-дітей/