(натисніть тут,щоб переглянути сторінку) http://dnz-romashka.pp.ua/?page_id=2610
Навчально-виховний процес у закладі здійснюється на українській мові за новою комплексною освітньою програмою «Дитина» та «Впевнений старт»з урахуванням вікових особливостей, індивідуального підходу, здібностей дітей, їхніх нахилів та уподобань. Вихователі наполегливо працюють над втіленням основних вимог програми шляхом планування роботи з дітьми у кожній віковій групі за тематичним принципом (однією темою на тиждень).Організовуючи освітній процес з дітьми, колектив закладу використовує сучасні методи і методики навчання, кращий педагогічний досвід, новинки методичної та художньої літератури. Робота протягом дня планується систематично, відповідно до вікових особливостей та можливостей дітей.
При організації життєдіяльності дітей у першу і другу половини дня передбачається також проведення:
Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу.Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Дошкільний вік – найважливіший етап у становленні екологічного світогляду людини, передбачає створення передумов гуманної взаємодії з природним довкіллям.Дошкільний вік характеризується підвищеною допитливістю в різних сферах, але особливий інтерес діти проявляють до природи. Тому екологічне виховання в дитячому садку займає важливе місце в розвитку пізнання навколишнього світу, виробленні гуманного ставлення до всього живого і формуванні усвідомленого поведінки у природному середовищі.
Метою екологічного виховання є:
Актуальність екологічного виховання
Формування гуманного ставлення до природи – основне завдання екологічного виховання, яка реалізується шляхом розвитку в дітях співчуття, співпереживання і співчуття до всіх живих істот на планеті. Людина – частина природи, але найчастіше саме він робить згубний вплив на навколишній світ. Формування активної позиції «захисника і друга» світу природи є основою у вихованні екологічної культури дошкільників. Діти особливо вразливі і чуйні, тому активно включаються у всі заходи щодо захисту тих, хто цього потребує. Важливо показати дітям, що люди займають більш сильну позицію по відношенню до світу природи (наприклад, рослини зів’януть без поливу, птиці взимку загинуть від холоду без годівлі). Тому нам слід спрямувати всі зусилля на те, щоб усе живе на землі розвивалося і приносило радість (наприклад, ранковий спів птахів під вікном буде приємно тим, хто їх годував взимку, а квітучий квітка на вікні порадує тих, хто його поливав).Отримані знання про навколишній світ повинні підкріплюватися практичною діяльністю та наочними прикладами для того, щоб діти бачили позитивний результат своєї діяльності і мали бажання удосконалювати свої досягнення.
Форми і методи екологічного виховання
Велике значення в екологічному вихованні особистості займають екскурсії, завдяки яким діти знайомляться з різноманіттям природного світу і спостерігають за явищами природи. Екскурсії також важливі для накопичення знань про особливості природи рідного краю та орієнтування на місцевості: вміння знаходити взаємозв’язки в природі, спостерігати народні прикмети, пророкувати наслідки діяльності людини, як сприятливою, так і негативною. Під час екскурсії діти вчаться взаємодіяти з навколишнім світом. Для цього вихователь приділяє особливу увагу тому факту, що людина – лише гість у світі природи, і тому повинен слідувати заповідям: дотримуватися тиші, бути терплячим і уважним.
Роль казки у вихованні дошкільнят важко переоцінити, а екологічні казки цікаві, насамперед, новизною сюжету і введенням незвичайних персонажів. Завдяки казкам дітям у доступній формі можна розповісти про складні явища в природі, про відносини природи і людини і важливості людської праці. Особливе місце займають казки, придумані самими дітьми.
Одним з основних видів навчання дошкільнят є дидактичні ігри з екологічного виховання. Завдяки грі дитина вчиться виділяти ознаки явищ і предметів, порівнювати їх і класифікувати. Діти засвоюють нову інформацію про природному світі, розвиваючи пам’ять і сприйняття, міркують про життя тварин і рослин, розвиваючи мислення і мова. Дидактичні ігри сприяють застосуванню отриманих знань для спільних ігор, удосконалюючи в дітях навички комунікації.
Зрозуміло, екологічний розвиток дітей в саду буде особливо ефективним, якщо воно взаємопов’язане з екологічним вихованням у сім’ї. Тому педагоги повинні спонукати батьків до створення сприятливих умов для еколого-розвивального середовища в домашніх умовах.
Екологічний проект «Город на віконці».
Світ рослин привертає увагу дітей своїм різноманіттям в різні пори року. В нашому дитячому садочку створені такі умови, щоб кожна дитина мала змогу не тільки спостерігати за рослинами, а також приймати участь у їх вирощуванні.Природне середовище дає змогу активізувати пізнавально-мовленнєву та трудову діяльність. Праця в природі позитивно впливає на дітей, викликає у них подив і захоплення, бажання більше дізнатися. Діти дуже люблять доглядати рослини, самостійно спостерігати, досліджувати, вчаться розуміти взаємозв’язок у природі. З цікавістю пізнають життя рослин,головне діти вчаться відповідно ставитись до природи.Доглядаючи за рослинами протягом всього перебування в закладі, діти спостерігають за тим, які з них ростуть швидше, порівнюють форму і колір, визначають умови, необхідні для росту і розвитку рослин, тому це ще й чудовий пізнавальний матеріал.
Свої перші найяскравіші, незабутні враження людини отримує від чарівного світу природи: височенного синьо – голубого неба, яскравого сонця, зелені рослини, співу птахів, ніжного запаху квітів…
Чим швидше душа малюка прилучається до природи, тим скоріше дитина розвивається, стає свідомішою, чутливішою, добрішою, ніжнішою, допитливішою. Безліч «Що? Чому? Як? Звідки?», які виниряють при долученні до світу природи, розвивають дитячу пізнавальну активність, бажання і вміння милуватися навколишніми краєвидами, відчувати естетичну насолоду від неземної краси. Завдання дорослих – навчити дитину жити в світі природи, відчувати себе невіддільною її часточкою, бажання оберігати її.
Організувавши відповідну роботу по ознайомленню дітей з навколишнім світом, врахувавши ті знання і вміння, яких діти набули, вихователі поставили перед собою завдання, щоб виховати у дітей любов і бережне ставлення до природи.
Сучасна наука підтвердила лікувальні властивості кольорів. На основі досліджень їхнього впливу і сформувалася кольоротерапія – методика покращення здоров’я людини за допомогою кольорів. Першим позитивний і негативний вплив кольору на психіку людини виявив Й.В.Гете, заклавши таким чином основи сучасної кольоротерапії. Він зазначав: «Кольори діють на душу: вони можуть викликати почуття, пробуджувати емоції та думки, які нас заспокоюють і хвилюють, породжують сум і радість». Кольори зцілюють нас, змінюють наш настрій і внутрішній стан, заспокоюють і змушують діяти, розпалюють творчу думку або пристрасть, допомагають зосередитися. Колір впливає на підсвідомість не менш сильно, ніж вчасно сказане слово. Тому зараз створюються цікаві програми, розробки вправ та занять, ігор та дослідів, в яких використовується кольоротерапія в поєднанні з нестандартними техніками роботи в образотворчому мистецтві. В ДНЗ «Ромашка» виникла ідея проведення кольорового тижня.
Кожний день тижня відповідає певному кольору. Усі діти і вихователі приходить в тому кольорі, якому відповідає день. Ми виконуємо різноманітні завдання, виготовляємо вироби та розважаємось. Розробка кольорового тижня, по етапах виконання цікава дітям і робить день насиченішим та різноманітнішим. Діти дізнаються багато нового про кольори, що їх оточують. Вони стараються виявляти в собі риси характеру про які розповідає той чи інший колір. Вчаться працювати разом, товаришувати, та поважати їнших. Вони з нетерпінням очікують нового дня і нового дива. Адже вони є головними учасниками цього проекту. Отож, пропоную вашій увазі один із варіантів проведення такого тижня, який ми зі своїми дітками провели в чудові осінні дні. Щоб перебування в дитячому садочку було цікавим. Розробка цього кольорового тижня призначена для всіх часників навчально-виховного процесу.На протязі тижня проводяться різні ігри та завдання.
Ти зустрінеш його в травці,
Він у парку є на лавці,
В недостиглах фруктах є,
У чаю, що до смаку,
Він у паростках пшениці
Є також у світлофорі
І у водоростях в морі.
Він із жабою скакає,
Із травою він росте,
Але тільки не цвіте.
Зараз ми перевіримо наші знання і доведемо, що є безліч чудових речей зеленого кольору.
Гра «Зелений ланцюжок»
Ми зробили чудові дерева, але я декілька хвилин поки ми робили розмірковували про життя дерев. Уявили себе живим деревом і стало дуже страшно й боляче, адже хоч ми і любимо зелений колір і переконуємо, що він чудовий, але самі часто зневажливо ставимось до живого.
Радість й жвавість подарує,
Від нудьги усіх врятує!
Вправа «Кольоровий настрій»
Червоних яблук повні в нас корзини!
Ми збираєм вітаміни,пиріг спечемо,
Аплікація «Яблучка»
Колір цей усім знайомий!
Він у соняха в короні,
Він у сонця в промінцях,
Він в скарбах в великій скрині,
У ромашках всередині,
На доріжках із піску
І у бджолах на бузку.Тихо сонечко котилось,
Миле сонечко втомилось,
Склало ручки, склало лапки,
Лягло сонце спочиватки.
Щоби добре відпочити,
Білий світ теплом зігріти.
Осінь, ліс зашелестів,
Опадає листя.
Ліс накинув кожушок
Золотистий.Ми зарядкою займатись
Починаємо вранці.
Нехай хвороби нас бояться,
Нехай вони не ходять до нас.
Раз — два,
Ширше крок!
Роби з нами так!У четвер в нас день синій він холодний і спокійний
Пробіжу по райдузі, по усіх доріжках
Будуть кольоровими пальчики на ніжках,
КОЛЬОРИ ВЕСЕЛКИ зафарбують стежечки,
Подарую всім навколо кольори-мережечки.