Вас вітає логопед закладу дошкільної освіти Корнійко Оксана Леонідівна!
ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ- ЛОГОПЕДА ТА ЛОГОПЕДИЧНОЇ ГРУПИ!
Деякі батьки, на щастя, навіть і не знають, навіщо потрібен логопед в дитячому садку. А батькам дітей, які мають мовленнєві порушення, доводиться познайомитися з наукою логопедією і тісно співпрацювати з вчителем-логопедом. Які ж завдання виконує вчитель — логопед в дитячому садку і яку логопедичну роботу проводить?
Коли слід звертатись до логопеда:
- якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років або словник налічує не більше 10 слів;
- коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
- коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається);
- якщо дитина не запам’ятовує вірші, не може переказати казку, порушує структуру слів.
Що необхідно знати про групи для дітей з вадами мовлення при дошкільних закладах:
- Групи для дітей з вадами мовлення (логопедичні групи) при дошкільних навчальних закладах створюються органами державного управління освітою.
- В логопедичні групи зараховуються діти 3 – 5 — річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом, вихователем або лікарем дитячої поліклініки.
- Обстеження дітей для зарахування їх в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.
- Медичні висновки подаються на розгляд обласної психолого-медико-педагогічної комісії для вивчення даних, яка направляє в логопедичні групи відповідно до діагнозу.
Висновок ПМПК або ІРЦ – це той основний документ, на підставі якого, дитина направляється в логопедичну групу дошкільного навчального закладу системи освіти чи заклад соціального захисту.
Напрямки роботи вчителя-логопеда в ЗДО:
- Своєчасне виявлення порушень розвитку мовлення у вихованців.
- Діагностичне обстеження дітей.
- Консультативний супровід педагогів ДНЗ та батьків, що виховують дітей з вадами мовлення.
- Подолання порушень усного мовлення та попередження помилок на письмі.
- Формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мови та зв’язного мовлення.
- Розвиток артикуляційної, загальної, дрібної моторики та просодики.
Пункти 4, 5, 6 стосуються безпосередньої роботи з дітьми спеціальних груп.
Форми взаємодії з батьками:
- Батьківські збори. На зборах вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами, з досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі.
- Індивідуальні консультації вчителя-логопеда, в ході яких батькам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних (психічних) процесів дитини.
- Поради логопеда в інформаційному осередку логопедичного кабінету та груп старшого дошкільного віку, які складаються з різноманітних професійних консультацій, порад, рекомендацій з матеріалів для практичного використання вдома та під час занять з дітьми.
- Анкетування батьків дозволяє уточнити стан їх зацікавленості у розвитку дитини, визначити їх потреби, з’ясувати, чи задоволені вони корекційним процесом.
- «Домашні логопедичні зошити», які складені для індивідуальної роботи з дітьми (спеціальні групи). Вони допомагають батькам закріпити набуті дитиною мовні навички та вміння. А логопеду здійснити аналіз розвитку кожної дитини і налагодити тісний взаємозв’язок між учасниками корекційного процесу.
Як розвинути дрібну моторику руки дитини?
- РОЗМИНАТИ ПАЛЬЦЯМИ ТІСТО, ГЛИНУ, ПЛАСТИЛІН, М’ЯТИ ПОРОЛОНОВІ КУЛЬКИ, ГУБКУ.
- КАТАТИ ПО ЧЕРЗІ КОЖНИМ ПАЛЬЦЕМ ДРІБНІ НАМИСТИНИ, КАМІНЧИКИ, КУЛЬКИ.
- ЛЯСКАТИ В ДОЛОНІ ТИХО, ГОЛОСНО, В РІЗНОМУ ТЕМПІ.
- НАНИЗУВАТИ НАМИСТИНИ, ҐУДЗИЧКИ НА НИТКИ.
- ЗАВ’ЯЗУВАТИ ВУЗЛИ НА ТОВСТІЙ І ТОНКІЙ ВІРЬОВКАХ І ШНУРКАХ.
- ЗАВОДИТИ БУДИЛЬНИК, ІГРАШКИ КЛЮЧИКОМ.
- ШТРИХУВАТИ, МАЛЮВАТИ, РОЗФАРБОВУВАТИ ОЛІВЦЕМ, КРЕЙДОЮ, ФАРБАМИ, РУЧКОЮ ТОЩО.
- РІЗАТИ НОЖИЦЯМИ.
- КОНСТРУЮВАТИ З ПАПЕРУ (ОРІГАМІ), ШИТИ, ВИШИВАТИ, В’ЯЗАТИ.
- РОБИТИ ПАЛЬЧИКОВУ ГІМНАСТИКУ.
- МАЛЮВАТИ УЗОРИ ПО КЛІТИНКАХ В ЗОШИТІ.
- ЗАЙМАТИСЯ НА ДОМАШНЬОМУ СТАДІОНІ І СНАРЯДАХ, ДЕ ПОТРІБНИЙ ЗАХВАТ ПАЛЬЦЯМИ (КІЛЬЦЯ, ЩАБЛИНА ТА ІНШІ).