Сторiнка логопеда

Вас вітає логопед закладу дошкільної освіти Корнійко Оксана Леонідівна!

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ- ЛОГОПЕДА ТА ЛОГОПЕДИЧНОЇ ГРУПИ!

Деякі батьки, на щастя, навіть і не знають, навіщо потрібен логопед в дитячому садку. А батькам дітей, які мають мовленнєві порушення, доводиться познайомитися з наукою логопедією і тісно співпрацювати з вчителем-логопедом. Які ж завдання виконує вчитель — логопед в дитячому садку і яку логопедичну роботу проводить?

Коли слід звертатись до логопеда:

  • якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років  або словник налічує не більше 10 слів;
  • коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
  • коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається);
  • якщо дитина не запам’ятовує вірші, не може переказати казку, порушує структуру слів.

Що необхідно знати про групи для дітей з вадами мовлення при дошкільних закладах:

  1. Групи для дітей з вадами мовлення (логопедичні групи) при дошкільних навчальних закладах створюються органами державного управління освітою.
  2. В логопедичні групи зараховуються діти 3 – 5 — річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом, вихователем  або лікарем дитячої поліклініки.
  3. Обстеження дітей для зарахування їх в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.
  4. Медичні висновки подаються на розгляд обласної психолого-медико-педагогічної комісії для вивчення даних, яка направляє в логопедичні групи відповідно до діагнозу.

Висновок ПМПК або ІРЦ – це той основний документ, на підставі якого, дитина направляється в логопедичну групу дошкільного навчального закладу системи освіти чи заклад соціального захисту.

Напрямки роботи вчителя-логопеда в ЗДО:

  1. Своєчасне виявлення порушень розвитку мовлення у вихованців.
  2. Діагностичне обстеження дітей.
  3. Консультативний супровід педагогів ДНЗ  та батьків, що виховують дітей з вадами мовлення.
  4. Подолання порушень усного мовлення та попередження помилок на письмі.
  5. Формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мови та зв’язного мовлення.
  6. Розвиток артикуляційної, загальної, дрібної моторики та просодики.

Пункти 4, 5, 6 стосуються безпосередньої роботи з дітьми спеціальних груп.

Форми взаємодії з батьками:

  1. Батьківські збори. На зборах вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами, з досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі.
  2. Індивідуальні консультації вчителя-логопеда, в ході  яких батькам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних (психічних) процесів дитини.
  3. Поради логопеда в інформаційному осередку логопедичного кабінету та груп старшого дошкільного віку,  які складаються з різноманітних професійних консультацій, порад, рекомендацій з матеріалів для практичного використання вдома та під час занять з дітьми.
  4. Анкетування батьків дозволяє уточнити стан їх зацікавленості у розвитку дитини, визначити їх потреби, з’ясувати, чи задоволені вони корекційним процесом.
  5. «Домашні логопедичні зошити», які складені для індивідуальної роботи з дітьми (спеціальні групи). Вони допомагають батькам закріпити набуті дитиною мовні навички та вміння. А логопеду здійснити аналіз розвитку кожної дитини і налагодити тісний взаємозв’язок між учасниками корекційного процесу.

Як розвинути дрібну моторику руки дитини?

  • РОЗМИНАТИ ПАЛЬЦЯМИ ТІСТО, ГЛИНУ, ПЛАСТИЛІН, М’ЯТИ ПОРОЛОНОВІ КУЛЬКИ, ГУБКУ.
  • КАТАТИ ПО ЧЕРЗІ КОЖНИМ ПАЛЬЦЕМ ДРІБНІ НАМИСТИНИ, КАМІНЧИКИ, КУЛЬКИ.
  • ЛЯСКАТИ В ДОЛОНІ ТИХО, ГОЛОСНО, В РІЗНОМУ ТЕМПІ.
  • НАНИЗУВАТИ НАМИСТИНИ, ҐУДЗИЧКИ НА НИТКИ.
  • ЗАВ’ЯЗУВАТИ ВУЗЛИ НА ТОВСТІЙ І ТОНКІЙ ВІРЬОВКАХ І ШНУРКАХ.
  • ЗАВОДИТИ БУДИЛЬНИК, ІГРАШКИ КЛЮЧИКОМ.
  • ШТРИХУВАТИ, МАЛЮВАТИ, РОЗФАРБОВУВАТИ ОЛІВЦЕМ, КРЕЙДОЮ, ФАРБАМИ, РУЧКОЮ ТОЩО.
  • РІЗАТИ НОЖИЦЯМИ.
  • КОНСТРУЮВАТИ З ПАПЕРУ (ОРІГАМІ), ШИТИ, ВИШИВАТИ, В’ЯЗАТИ.
  • РОБИТИ ПАЛЬЧИКОВУ ГІМНАСТИКУ.
  • МАЛЮВАТИ УЗОРИ ПО КЛІТИНКАХ В ЗОШИТІ.
  • ЗАЙМАТИСЯ НА ДОМАШНЬОМУ СТАДІОНІ І СНАРЯДАХ, ДЕ ПОТРІБНИЙ ЗАХВАТ ПАЛЬЦЯМИ (КІЛЬЦЯ, ЩАБЛИНА ТА ІНШІ).